آموزشی

روش درست کردن بنسای فیکوس

بونسای

بونسای در واقع یک درخت مینیاتوری تکمیل شده هست. یعنی اینکه بر طبق اصول و قواعد و قوانین هنر بونسای ساخته شده. بونسای را یک هنرمند بونسای که به صورت تخصصی کار میکنه و علم و هنرشو داره میسازه.

ساخت بونسای پروسه‌ایی زمان‌بر هست و چند سال طول میکشه. مراقب باشید هر گیاهی رو تحت عنوان بونسای نخرید.

پیش بونسای

پیش بونسای در واقع یک بونسای تکمیل نشده هست، یعنی هنوز فرم نهایی را نداره و نیاز هست چند سال دیگه از اون مراقبت شه تا تکمیل بشه. پیش بونسای معمولا به تعداد بالا توسط تولید کننده‌های بونسای ساخته میشه، و در اختیار علاقه‌مندان قرار میگیره.

پیش بونسای قیمت پایین‌تری نسبت به بونسای داره و برای کسانی که علاقه‌مند به ورود به دنیای بونسای هستند بسیار مناسب هست.چرا که پیچیدگی‌های اولیه ساخت بونسای رو نداره و کار را برای شخص علاقمند خیلی راحت‌تر کرده.

پایه بونسای

منظور از پایه بونسای، درختی هست که مستعد برای ساخت بونسای باشه، پایه بونسای رو بیشتر در نهال فروشی‌ها باید پیدا کرد. یک هنرمند بونسای پایه‌های مناسب رو از نهال فروشی میخره و چندسال روی اون کار میکنه تا اون رو تبدیل به بونسای کنه.

ساخت بونسای از بذر

یکی از زیباترین روش های بدست آوردن بونسای و رسیدن به کمال بونسای. البته در این راه نیاز به عمر نوح و صبر ایوب دارید! بعد از یادگیری کامل هنر بونسای با یک استراتژی دقیق و هرس های منظم و برنامه ریزی شده به ۱۰ تا ۱۵ سال زمان نیاز دارید تا به بونسای برسید. اما چیزی زیباتر از این هست؟

ساخت بونسای از قلمه

یک روش متداول در تولید بونسای و پیش بونسای به صورت انبوه . این روش هم مثل بذر نیاز به زمان طولانی هست و بیشتر برای تولید انبوه مناسب است.

ساخت بونسای از ریشه هوایی

یکی از تکنیک‌های رایج در ساخت بونسای. در این روش از قسمتی از یک درخت بزرگ که برای ساخت بونسای مناسب است را انتخاب می‌کنیم و به روش ریشه هوایی اقدام به گرفتن ریشه می‌کنیم در فصل مناسب اون رو از درخت جدا میکنیم.این روش باعث تولید نباری (ریشه‌های سطحی) زیبایی میشه.همچنین از این روش برای کوتاه کردن ارتفاع بونسای هم استفاده میشه.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *